Ændringer i bestyrelsen + feedback spørgeskema

Tilbage til Nyt fra bestyrelsen

Ændringer i bestyrelsen + feedback spørgeskema

Rigtig godt nytår og hjertelig velkommen til 2021. Et år som vi håber på må skabes med mere lethed, nærvær og tryghed.

Ændringer i bestyrelsen

Bestyrelsen er blevet forøget med Anette Enkebøll, der allerede er webmaster på foreningens nye hjemmeside. Vi kender Anette fra det gode samarbejde omkring hjemmesiden. Vi byder hjertelig velkommen til Anette i bestyrelsen, hvor hun bidrager med sparring og nytænkning og varetager de mere tekniske og administrative opgaver.

Desværre trækker Bente Sønnichsen sig fra bestyrelsen af personlige årsager. Bente har bidraget til foreningen i rigtigt mange år med sin fine sensitivitet og kreative sjæl. Tusind tak for den tid! Bente er stadig optaget af det sensitive – og er meget velkommen, hvis hun får mulighed for at vende tilbage.

Spørgeskema

I efteråret udsendte vi et spørgeskema, og vi er utrolig taknemmelige for, at rigtigt mange af jer valgte at svare på spørgsmålene. Jeres svar forbliver selvfølgelig 100% anonyme.

De mange svar gav os en god og konstruktiv måde at få indsigt i, hvordan vi bedst muligt kan inspirere jer medlemmer i HSP foreningen. Fremadrettet kan vi nu mere målrettet skrive artikler, lave videoer, webinarer m.m., som dækker jeres behov.

Lige meget hvor vi er i livet må vi jo sande, at det er nemmere at agere og handle ud fra facts og informationer end fra formodninger og gisninger.

Tendensen fra indkomne svar er, at flere er nysgerrige på at lære om at navigere i den energi, der opfanges så intenst som sensitiv. Den energi og stemning som både kan løfte en og dræne krop og sind. Der er også udtrykt nysgerrighed efter, hvordan sensitivitet og hverdags spiritualitet hænger sammen.

På baggrund af nogle af jeres svar har vi allerede smøget ærmerne op og er gået i gang.

Online arrangementer

Voksen og overvældet

Vi tager en snak om, hvad der overvælder dig, og du får mulighed for at få inspiration til hvordan du kan komme tilbage og genskabe den indre balance.

Vi starter med lige at lande og mærke hinanden gennem en kort meditation med fokus på vejrtrækningen.

Derefter startes emnet op.

Se mere d. 28.1.2021

Se mere d. 18.3.2021

Prisen er 150 kr for arrangementet, der ledes af Heidie Kosiara, Intuitiv Meditations Mentor

Lev godt med din sensitivitet

Du vil arbejde med følgende 4 emner:

Lær din sensitivitet at kende Se mere  d. 7.2.2021

Selvforståelse – selvaccept – selvværd Se mere d. 21.2.2021

Skab dine rammer og dit indhold Se mere 7.3.2021

Kommunikation Se mere 21.3.2021

De kan både tages som enkeltstående arrangementer eller som et samlet forløb.

Prisen er 150 kr pr. gang og ledes af Athina Delskov, sensitiv og spirituel psykolog

Trivsel i børrnehøjde

Er dit primære fokus og interesse på din familie og sensitive børn, så er forløbet “ Trivsel i børnehøjde” måske noget for dig.

Der er et forløb til forældre med børn i aldersgruppen 6-8 årige Se mere med opstart d. 19.4.2021

Og et andet forløb til 9-12 årige. Se mere med opstart d. 27.1.2021

Forløbene koster 750 kr for 4 gange, ledes af Heidie Kosiara, Indlærings Kinesiolog

moden kvinde chatter med yngre kvinde via computeren

1/2 times rådgivning

Foreningen tilbyder rådgivning op til 2 gange pr medlem.

Prisen er 150 kr for 30 minutter.

Se mere

Sensitive netværk

Der er nu en del på listen for Sensitive netværk fordelt over hele landet. Der er flere, der vil på listen, end der er anmodninger om at få kontaktoplysninger og dermed kontakt.

Vær frimodige og ræk ud … Et møde er en mulighed, og det er 100 % tilladt at sige fra igen, hvis kemien ikke passer eller af anden grund.

Her får I Annes erfaringer, hun rakte ud efter nogen fra listen:

“Jeg er kommet i kontakt med begge to som jeg efterspurgte kontakt med! Det havde jeg slet ikke turdet håbe på.

Jeg har ærlig, dyb og god dialog med dem begge – det er simpelthen så skønt – for vi kan genkende så meget hos hinanden, det er helt utroligt dejligt at møde nogen, som “har det som jeg”.

Lige nu er det rigeligt at have kontakt med de to dejlige mennesker – men hvis det skulle glide ud af den ene eller anden grund – så vil jeg meget gerne på listen!”

Og så har vi fået en 10-årig på listen, der søger en sensitiv pige-penneven. Måske kender du en pige, der har lyst til det?

“Jeg søger en pige-penneven til min sensitive datter på 10 år, som leder med lys og lygte efter en god penneven, som har det på samme måde som hende selv.

Hun elsker at tegne og være kreativ samt nyder at læse og spille skuespil. Hun elsker dyr og har selv to kaniner og snart også en hund. Hun har masser af humor og elsker at grine.

Vi håber på at høre fra dig, hvis du/I matcher disse interesser.”

Vi formidler kontaktoplysningerne. Skriv dig selv på listen eller find én fra listen …

Vi i bestyrelsen modtager gerne feedback og ideer på kontakt@hsp-foreningen.dk

Med sensitiv hilsen

Heidie, Anette og Athina