Fremtiden er feminin

Her er ENDELIG en bog, der klart viser hvordan vi kan skabe mere bæredygtige, gladere og (ja!) mere profitable virksomheder ved at give plads til feminin ledelse.

Bogen er skrevet af Kirsten Stendevad.

Citat fra bogens bagside

Citat fra bogens bagside:
“Der er mange ledere, der stadig tror, at vejen til succes for en virksomhed er mere bundlinjefokus, flere KPI’er, mere brændende platform, strammere styring af medarbejderne og nedskæringer på alt, hvad der gør arbejdet mere sjovt og spændende, fordi de er fanget i et overdrevet resultatorienteret, maskulint ledelsesparadigme. Her er ENDELIG en bog, der klart viser, hvor ubalanceret det syn bliver, og hvordan vi kan skabe mere bæredygtige, gladere og (ja!) mere profitable virksomheder ved at give plads til feminin ledelse.”
Alexander Kjerulf, CHO, Woohoo Inc.

Anmeldelse

Jeg kan varmt anbefale bogen “Fremtiden er feminin” 7 spilleregler i det 21. århundredes lederskab, skrevet af Kirsten Stendevad, som er en visionær frontløber inden for ledelsesudvikling og ekspert i lederskab baseret på den feminine model.

Bogen nærer mit håb om, at vi lever i en tid, hvor det er muligt, at vi sammen kan skabe et samfund, hvor der er mere balance mellem de feminine (yin) og maskuline (yang) kvaliteter og energier. Både kvinder og mænd indeholder begge sider, vi har alle et yin-gear og et yang-gear.

Kort fra bogen, om Yin og Yangs kvaliteter:
Yin: Sjælens længsel efter fred, kærlighed og helhed. Bruge yin-gearet, tilbagetrækning og refleksion til at mærke hvad der er rigtigst at gøre.
Yang: Bruge yang-gearets fokuserede, ustoppelige handlekraft og vindermentalitet, evnen til at give den gas og blive ved, til resultatet er opnået.

Mange særligt sensitive kan genkende længslen efter, at der bliver mere plads og værdsættelse af de feminine kvaliteter, hvoraf mange ligger naturligt til det særligt sensitive personlighedstræk, f.eks. hjælpsom, kreativ, intuitiv, passioneret, venlig, givende, lyttende, kærlig, sanselig, samvittighedsfuld, empatisk, sensitiv.

For mig at se kan særligt sensitive mennesker være med til bidrage til udviklingen af et samfund, hvor der er balance mellem det feminine og maskuline.

God læselyst!

Bente Sønnichsen